Søg
Sitemap | Print siden
logo
Rollen som oplæringsansvarlig Afstemning af forventninger Introduktion Praktikplan Samtalen Uformelle opfølgningssamtaler Samtaler i forbindelse med skole- og praktikforløb Den formelle samtales hensigt Samtaletyper Planlægning af den formelle samtale Teknikker til samtalen Den svære samtale Eksempler på skemaer til opfølgningssamtalen Coaching Fagprøven og afslutning på uddannelsen Links til Uddannelsesnævnet
Den formelle samtales hensigt
”Den oplæringsansvarlige skal være i stand til at yde mere end sine elever og skal de facto gøre dette. Hun må ikke blande sig i det, som eleven kan gøre selv, men skal handle, når eleven ikke kan selv. Den oplæringsansvarlige skal udvikle dygtige elever og kommende medarbejdere.”
Mange samtaler tages nu og her i hverdagen, men udviklingen på længere sigt aftales i de formelle samtaler.Din gejst som oplæringsansvarlig, skal du overføre til eleven i den formelle samtale. Samtalen skal være med til at:synliggøre de gensidige forventninger og opfattelsen af, hvordan det gårinvolvere eleven endnu mere i virksomhedenafdække hvad eleven kan på nuværende tidspunktafdække gabet mellem det eleven kan og skal kunnegive et nutidsbillede af elevens færdigheder, viden og adfærdaftale fælles mål og ressourcer indtil næste formelle samtale
Kontakt | Om Oplæringsansvarlige Link til HK/HANDELLink til HK/PRIVATLink til DANSK ERHVERV