Søg
Sitemap | Print siden
logo
Rollen som oplæringsansvarlig Afstemning af forventninger Introduktion Praktikplan Samtalen Uformelle opfølgningssamtaler Sidemandsoplæring Observerbare grunde Adfærd og attitude Samtaler i forbindelse med skole- og praktikforløb Den formelle samtales hensigt Samtaletyper Planlægning af den formelle samtale Teknikker til samtalen Den svære samtale Eksempler på skemaer til opfølgningssamtalen Coaching Fagprøven og afslutning på uddannelsen Links til Uddannelsesnævnet
Uformelle opfølgningssamtaler
”Jeg er meget obs på mennesker. Jeg ser, hvis de er kede af det, ikke har sovet osv. Er der, hvis de er usikre på noget. Jeg tager en snak med eleverne, hvis jeg spotter, de er usikre. Siger, at de ikke skal kunne det hele på én gang. Tager ofte udgangspunkt i egen elevtid. Det er naturligt, at der er bakkedale, hvor det kan være svært. Har de noget, de er usikre på, så får de noget sidemandsoplæring og en uformel opfølgningssamtale. Det er jo legalt at spørge.” sagde en oplæringsansvarlig.
Den uformelle opfølgningssamtale, er samtalen, der tages nu og her, når du som oplæringsansvarlig spotter, at eleven:har en dårlig dager kommet af sporet i forhold til opgavens løsningikke lever op til aftalte gensidige regelsæt om påklædning, hygiejne m.m.ikke har den adfærd, I har aftaltikke yder en korrekt kundeserviceosvMulige måder at gribe det an på (klik)sidemandsoplæringobserverbare grundeadfærd og attituder
Kontakt | Om Oplæringsansvarlige Link til HK/HANDELLink til HK/PRIVATLink til DANSK ERHVERV